Alla inlägg den 7 april 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 7 april 2009 17:27

Nu har helgen gått och en hel måndag likaså.

Helgen blev ganska lik det jag skrev tidigare.

Vi åkte till Väsby och hälsade på svärföräldrarna sov där till söndag morgon.

Hittade dock ingen matta *grinig* men massa skor till barnen och en ur snygg pike tröja till Elias som han ska ha på lördag då vi firar hans 1 års dag.

Köpte även en ny stekpanna och en ny hall lampa inte så skoj för er att veta men ändå nu vet ni.

Min man var ute i lördags kväll vilket inte sker så ofta men lika jobbigt varje gång då barnen blir av någon konstig anledning helt vilda när dom ska somna och han inte är hemma.

Kl. 00:12 natten mellan lördag och söndag när jag precis lyckats somna själv får jag ett sms där det står (sms:et kom från min syster) du har väll inte glömt att det är kalas för våran kusin imorgon kl 1400.

Min först tanke var varför har ingen sagt något men det är lite så i min släkt man måste vara beredd på att ta reda på info själv eller få den i sista minuten .

Så stackars Bulent fick åka hem för att orka följa med på kalaset.

Jag fick väcka min svärfar kl. 8 på morgonen för att han skulle köra hem oss med alla våra grejer.

Så när vi väll kom hem var det jätte stressigt då vi inte köpt någon present  så nu vara det att göra iordning sig snabbt som tusan sen möta syrran i centrum och galet springa runt och hitta något som passar en 5 åring i en pryl affär det är inte lätt.

Det blev en porslins docka som såg ut som henne, en burk kulor, ett hopprep samt ett twistband.

Vill även säga att Bulent ej följde med då han hade baksmälla det är mycket ovanligt för att vara honom.

Kalaset i sig var skoj Cassandra hade jätte roligt och tåg resan tyckte hon om.

Men Elias hade en otroligt dålig dag han skrev och var helt hysterisk hela dagen har ingen aning om vad det är med honom tror han börjar bli trött på att vara förkyld hela tiden samt att hans tänder nog bråkar lite med honom.

Blev lite irriterad på Bulent i söndags för att han lovade att fixa lite hemma då han ändå skulle vara hemma själv han skulle bara vila en timme men tror ni något hade blivit gjort NEJ inte ett dugg.

Varför ska det vara så svårt att fixa lite hemma även om man har huvudvärk.

Vi mammor ska då springa runt som yrra höns även om vi är sjuka och fixa med barnen och allt annat skit som måste göras medans killar blir totalt nedslagna vid minsta lilla värk.

Detta är för mig ett stort mysterium.

Vi hade en lång diskution efter vårat lilla gräl vilket vi alltid har när vi har grällat och han sa då från ingenstans att på fredag  när jag bakar och grejar inför kalaset så ska han fixa det sista i lägenheten efter tapetseringen men vi får se hur mycket som blir gjort.

Nej nu har jag gnällt färdigt män är bra att ha men ibland kan dom gå en på nerverna tror vi går dom lika mycket på nerverna.

Usch vilken tråkig dag detta har varit ingen har man haft att umgås med trist.

Imorgon blir det ks och provtagning på Elias hoppas dom hittar något så han kan få må lite bättre snart.

Ha en toppen bra kväll i vår solen.

Kram Carro


Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards