Alla inlägg den 27 april 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 27 april 2009 14:05

Hejsan

Nu sitter jag hemma igen och ska snart ta tag i disken och tvätten samt påbörja middagen.

Det blir kyckling, hemmagjord klyftpotatis samt sås och sallad mums.

Dotterns beställning ibland har hon riktigt bra ideér.

Vi har varit ute en stund nu på förmiddagen och lekt Elias ville inte alls idag utan var mest gnällig och skulle promt leka med fimpar inte riktigt vad jag tyckte han borde leka med.

Cassandra blev ganska trött efter ett tag och var jätte arg och ledsen och gnällig när vi skulle hem annars har hon nog haft skoj det verkade så iallafall.

Själv vet jag inte riktigt vad jag tyckte om dagen känner mig lite som tredje hjulet och känner mig nog mest ivägen inte specielt skoj men alla har vi ju våra dagar det är nog inget allvarligt.

Hoppas det känns bättre nästa gång alla träffas.

Fick precis reda på att min man är ledig på fredag ska bli jätte skönt att ha honom hemma en hel dag saknar honom jätte mycket då vi bara har träffats i ca 4 tim denna vecka inte alls skoj.

Ser fram emot en lugn kväll med familjen idag med god mat och en bra tv tablå :)

Hej så länge hoppas dagen fortsätter var solig för er alla.

Kram Carro 



Av Caroline Adam Caglayan - 27 april 2009 08:04

Hejsan

Alla vet ju att den underbara helgen börjar med en fredag och så även denna vecka :)

Jag och barnen åkte i fredags till kulturstugans invigning där min lilla syster Shami och hennes väninna skulle spela det var jätte fint.

Där träffade vi även min andra syster Atorina och min kära kusin Mariam.

Det fanns jätte vackra tavlor att titta på samt bra musik att lyssna på allt som allt en toppen start på helgen. 

Efter det bar det av till Väsby för att  fira min mans brors 18 års dag.

Det var jätte trevligt med god mat (vi grillade) och massa annat skoj, barnen lekte på baksidan av huset och var jätte svåra att få hem sedan.


Lördagen hade också massor att erbjuda Elias och Bulent hade en pappa, son dag dom verkade ha haft jätte skoj för när jag och Cassandra kom hem var båda helt slut.

Nu kanske ni undrar vart jag och Cassandra var jo vi hade ansiktsmålning och fiskdamm på Coops årsstämma.

Efter vi varit där så åkte Cassandra och min syster Shami till Droppsta gård och tittade på djuren.

Ett litet lamm rymde ut till dom hela tiden och ville gosa med Cassandra först blev hon rädd sen tyckte hon bara det var skoj.

Åter till årsstämman det var jätte varmt och solen gassade och det fanns jätte mycket god mat att prova på.

Men det fanns en sak på denna årsstämma som inte alls var skoj dom hade tagit ditt lambi lammet men som såg riktigt konstig ut alla barnen tyckte det var en konstig kanin och dom flesta barnen blev jätte rädda.

Limbo kom också med i bilden då det ibland inte kom några barn.

När vi var klara och Cassandra blivit hämtad av sin moster åkte jag och storhandlade det är så skönt att bara få vara själv ibland och inte behöva tänka på någon annan än sig själv ladda batterierna lite.

Efter den lilla egna stunden var det bara att åka hem, hämtade mina kläder jag beställt på vägen dom var jätte fina riktigt sommriga.

På kvällen gick jag och barnen till Sultans kalas han fyllde 1 år grattis killen.

Det bjöds på god mat och massa annat gott allt som allt ett toppen kalas.

Cassandra som hade varit ute hela dagen och klantiga jag som glömt solskydds krämen hade fått massa solprickar i ansiktet men dom gick över senare på kvällen så hon fick följa med på kalas.

Elias som har feber till och från fick också följa med senare på kvällen då han ej hade feber och för att han var så ledsen när jag gick samt att Bulent behövde vila då han skulle upp och jobba igen på morgonen.

Sprang även förbi gårdens grannar i lördags som grillade på gården såg riktigt trevligt ut hoppas ni hade det skoj.


På söndagen var det en heldag ute i solen och värmen med Reneé och hennes 2 barn vi var ute hela dagen det var jätte skoj.

Har inte träffat henne på jätte länge så vi bubblade på om allt möjligt.

Cassandra lärde sig gunga själv, Elias lekte i sin kära sandlåda han är verkligen helt tokig i att gräva i sandlådan.

Synd bara att dom inte kan vara överallt på gården då idioter rent ut sagt inte kan sluta krossa glas på lekparkerna.

Sen efter några timmars lek och fikande kom det en liten ekorre på besök fick ta jätte fina närbilder på den och barnen tyckte det var jätte skoj.

Även Reneés släkting kom ut på fika paus det var skoj hon är så snäll och glad hoppas vi ses fler gånger.

När kl. började närma sig middag bjöd Reneé upp oss på middag det blev korv och makaroner mums det var inte igår man åt det.

Cassandra och Elias verkligen hällde i sig maten det var länge sen jag såg Cassandra äta så mycket det gjorde mig mycket glad.

Tack för middagen det var jätte gott och jätte skoj denna dag får vi göra om flera gånger. :)

På kvällen känndes det ensamt igen Bulent jobbade kväll och barnen slocknade i soffan så fort vi kom hem.

Så det fick bli tvn och jag riktigt mysigt faktiskt men jag hade hoppats på att somna tidigt men av någon underlig anledning gick det inte som planerat fick ingen ro i kroppen för att somna.


Nu är det åter igen måndag och gubben är på jobbet barnen leker i vardagsrummet och jag sitter frågande framför datorn " vad ska man hitta på idag då? "

Det återstår att se alltid händer det något.

Här är lite bilder från helgen.

Ekorren

Cassandra lär sig gunga

Barnen leker i sanden (söndagen)

Jag och Cassandra (lördagen)

Limbo

Det udda lambi lammet

Dom tre kusinerna (fredag)







Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards