Alla inlägg den 14 april 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 14 april 2009 13:37

Nu har man klantat sig igen.

BVC ringde mig idag kl halv 11 och frågade vart jag var någonstans hade visst totalt glömt bort att Elias skulle få sin vaccination idag kl 0930.

Fick som tur är en ny tid kvart över elva.

så det var bara att klä på barnen och springa till BVC.

Usch vad dum man kännde sig när man klev in genom dörren.

Men man är ju inte mer än människa.

Tack för den goda kakan Mirka den var super god.

Hoppas vi ses snart igen.

kram carro

Av Caroline Adam Caglayan - 14 april 2009 10:33

Mor och dotter på tåget till Astrid Lindgrens sjh.

Min älsklingar på samma resa.

Cassandra på data kurs som hon fick för sig att hon skulle gå på medans jag jobbade. (samma lokal)

Elias leker i tvätt korgen.

Min solstråle till dotter hade jätte skoj på min kusins 5 års kalas.

Elias är vår fin i sin nya keps påväg till min faster för påskfirande.

Tårtorna jag gjort till Elias kalas.

Elias sover som Al Bundy hahahah.

Mitt dekorations team.

Av Caroline Adam Caglayan - 14 april 2009 09:55

Massor ha hänt och jag har verkligen inte haft tid att sitta vid datorn som ni nog förståt.

I onsdags var vi på Astrid Lindgrens sjh för ett besök med Elias på allergi mottagningen dom tog massa prover både prick test och immunförsvars test. Han fick en speciel näs spray han ska ha varje kväll samt inhaltaions medicin som han ska ha 2 gånger per dag.

Dom trodde inte det var astma då det ej lät som det alls.

Ska tillbaka dit den 6 maj igen.


I torsdags var jag med Mirka ( Thor) och Reneé (Bella & Edddvin ) i centrum för att handla till Elias kalas det var trevligt men jobbigt då jag hade jätte ont i ryggen.


Fredag en toppen dag då var min man hemma och jag fick tid till att baka alla kanelbullar som vi skulle ha på kalaset det blev 200st bullar tur att man har bakmaskin.

På kvällen blev det lite familje mys med film och snacks.


Lördag min älskade son Elias kalas kan inte förstå att han redan blivit 1 år.

Det var skinande solsken och varmt som tusan ute riktig  för sommar känndes det som.

Gick upp kl . 0530 på morgonen och började baka 4 tårtor samt gjorde pasta sallad till alla gäster.

Fick hjälp av syskonen att dekorera lokalen tack gänget.

Det blev jätte gott tycker jag personligen.

Det var helt enkelt en toppen dag med nära och kära.

Tack alla ni som förgyllde min sons ett års dag.


Söndagen firade vi påsk på med mina släktingar vi grillade och hade jätte trevligt.

Det är så sällan delar av släkten träffas så det blir alltid något extra när det sker.

Vi var hos min faster så det blev en lång resa hem vi var hemma kl 2300 den kvällen.

Måndagen som är Elias födelsedag firade vi hemma på förmiddagen med att bara ta det lungt och riva runt i lägenheten barnen tyckte det var jätte skoj att leka kul mellan alla kartonger. (renoverar lägenheten).

På eftermiddagen blev vi bjudna på middag med några släktingar hos min farbror som bor några portar ifrån oss, det var jätte skoj då min far var på sitt galna humör då kan man inte låta bli att skatta så man får hicka.

Idag händer inte mycket mer än att Bulent åter är tillbaka på jobbet efter påskens ledigheter, jag försöker ta tag i tvätten som har växt sig stor sen förra veckan.

Cassandra orkade inte gå till dagis idag så hon fick vara hemma hon går egentligen bara 8-11 denna vecka så det var inte något viktigt hon missade ändå.

Idag fyller lilla Thor 1 år Grattis killen hoppas du får en toppen dag.

Hoppas ni får en bra dag trots det gråa vädret idag.

kram carro






Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards