Alla inlägg den 16 april 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 16 april 2009 15:00

hejsan

nu har vi åter igen varit ute och fått frisk luft.

Barnen lekte och vi vuxna fikade som vanligt.

När vi kom hem låg ett brev från kommunen innanför dörren kunde det vara det jag väntat länge på "dagis platsen" jo det var det min lilla prins har kommit in på samma dagis som sin syster enorm lycka.

Vi trivs så bra på det dagiset även Cassandra trivs jätte bra på dagis hoppas Elias också ska trivas där.

Så nu börjar min lilla prins på dagis den 19/8-2009 känns jätte konstigt att börja jobba igen har ju varit hemma jätte länge nu.


Nu till rubriken.

Jag har för första gången på evigheter köpt kläder till mig själv utan att tänka på varken barnen eller gubben.

Hittade massa fint på H&M.com det blev tillslut en blå lång klänning, en turkos topp, en svart knä lång kjol samt en mörkblå lång kjol och allt till bara lilla mig.

Jag gick nämligen igenom min låda igår för att plocka fram sommar kläder till Turkiet resan i sommar men hittade inget som passade allt var antingen för litet i längden vill attdet ska täcka knäna eller för stort i bredden.

Så nu blev det lite nytt om man får vara ego tycker jag att jag har förtjänat det.

stog att det skulle leveras nästa vecka så nu är det bara att vänta men jag avskyr att vänta på saker.

Men som man brukar säga den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Nu ska jag fixa lite hemma även fast jag inte har någon större lust.

kram på er i det gråa vädret.

Kram Carro

Av Caroline Adam Caglayan - 16 april 2009 08:25

Godmorgon allihopa.

Nu har ännu en dag tagit sin början.

Tack Mirka för dom vänliga orden skönt att ha vänner som finns där när det behövs.


Nu till vad som hände igår.

Först var vi som jag skrev igår ute och lekte sen gick viin och bakade bröd då ringer min man och säger att någon hoppat framför tåget så han blir sen min första tanke blir då varför ska det behöva gå så långt att folk tar sitt eget liv har samhället sjunkit så lågt.

Min andra tanke blir sedan aj då blir jag sen till min kurs nu ska ju gå på turkiska och det är min tur att låsa upp dörren så alla kurs medlemmar till alla 5 kurser kommer in detta kan bli stressigt.

Jag skulle vara på ABF kl 1800 för att öppna dörren, 1730 är sista plåten bröd klar samtidigt som min man kliver in genom dörren det blev ett kort hej sen springa till bussen på vägen möter jag Reneé som måste ha undrat vad jag gör väldigt sällan man ser mig själv ute och springandes dessutom.

När jag sitter på bussen ser jag hur runt 10 personer står vid dörren och väntar har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv kändes det som.

men väll på plats blev det varm choklad det tyckte jag att jag hade förtjänat (dom har världens godaste choklad från maskin tycker jag).

Jag var helt färdig när jag kom hem men till min stora förvåning var Cassandra vaken och tvär pigg kl 2030 hon hade väntat på mig för att hon ville att jag skulle läsa en saga, det blev inte bara en saga vi läste 5 st sen somnade hon i mina armar så mysigt.

Hon var jätte mysig igår sprang runt hela dagen och sa mamma jag älskar dig och pussade och kramde. min lilla prinsessa.

Idag ska jag hämta Elias medicin maskin som äntligen kommit till apoteket förstår inte varför det ska ta så lång tid hela tiden.

Idag ska vi troligtvis var ute och leka Cassandra tjatar om att få gräva i sanden.

Just nu springer Cassandr arunt med en liten leksaks hund och ropar "pay back" undra starkt var hon fått det i från.

Elias har fått en läskig hosta hoppas han håller sig frisk nu orkar inte med en sjuk period till.


Nu till något helt annat ringde hyresvärden igår och fick reda på att dom äntligen ska börja renovera våran hall, barnens sovrum samt badrummet.

Han sa att det troligtvis blir nästa vecka.

Satt och räknade ut när dom isåfall blir klara dom har sagt att det tar mellan 6 -8 veckor eftersom dom måste torka ur allt för vi haft fått en fukt skada det betyder alltså att dom blir klara samma vecka som vi åker till Turkiet.

Det här ska bli spännande tur att det är vår och snart sommar så man kan vara ute medans dom röjer runt här inne.

Lite kort från igår .

Elias och Cassandra älskar att gräva i sandlådan.

Vi har riktigt trevligt när hela gänget från gården är ute med alla barn.

Varför gunga själv när man kan hjälpas åt. Jennifer och Cassandra.

Hoppas ni får en toppen dag

kram Carro




Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards