Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 11 februari 2009 19:08

Då har det nu gått en dag till i livet, det var både en trevlig dag och en dålig dag på samma gång.

Det började med att min otroligt trevliga granne och vän kom på fika vi har inte träffats på jätte länge för mina barn har varit sjuka Elias har haft rotavirus och legat på astrid lindgren och när han blev frisk så fick Cassandra 40 graders feber i en vecka.

Med andra ord vi hade mycket att prata om.

Sen när dom gick så kom en kille från områdes kontoret där vi bor för att titta på felen jag ringt om som finns i lägenheten det var då den dåliga dagen började.

Fick reda på att jag har fuktskador i mitt badrum och i hallen så dom måste riva ut allt i dom rummen jätte kul när man har 2 små barn.

Dom sa att det kan ta ungefär 6 veckor innan allt är klart men om vi har tur går det fortare. (jippi var min stor tanke)

Det hela slutade med att jag blev sen till dagis för att hämta Cassandra som trots allt hade haft en helt underbar dag på dagis och hon kom springande mot mig med ett leende som täckte hela ansiktet och sa med glad röst "mamma jag har lärt mig göra snö änglar."

Det fick mig att inse att även små saker som att lära sig göra snö änglar är guld värda och om vi vuxna bara kunde stanna upp en gång om dagen och reflektera över dom små sakerna som vi annars bara tar för givet så kanske vi skulle må bättre och inte vara så stressade.

Så när jag nu står mitt i fukt kaoset kan jag bara konstatera att det finns ett ljust slut, jag får nytt fint bardrum och boendet under tiden löser sig på ett eller annat sätt det finns alltid svärföräldrar man kan terorisera (ler stort).

Nu ska jag umgås med familjen innan barnen ska sova för natten sen får vi se vad morgondagen har att erbjuda.

God natt och sov så gott 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards