Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 12 februari 2009 20:34

Dagen började som vanligt vakna, frukost och få iväg dottern till dagis, idag vägrade hon släppa mig när jag skulle lämna henne det har inte hänt förrut. (jobbigt)

Sen träffade jag Mirka utanför dagis och vi tog en otroligt kall promenad till ica där vi träffade Björn en otroligt trevlig granne som jag kännt sen jag var barn tyvärr så är han mycket sjuk och det gör ont i hjärtat att se honom lida.

En människa med varmare hjärta en honom får man leta efter.

 Efter den lilla utflykten gick vi hem till Mirka och dekorerade smörgås tårtor och åt massor med god lunch det är alltid en trevlig stund på dagen.


Som en överaskning ringde min syster under tiden och berättade att hon skulle komma över en stund under eftermiddagen detta såg jag nu fram emot eftersom jag så sällan får en chans att umgås med henne pga att hon reser mycket och har flyttat in till stan :(

Vi gick tillsammans och hämtade min dotter som blev överlycklig att se sin moster vi gick hem och åt melllanmål och pratade massor.

Min son Elias dekorerade köket med yoghurt och smörgåsrån det var mindre skoj tyckte jag men inte Cassandra hon skrattade så hon fick hika.

Sen efter en lång pratstund beslutade vi oss för att trotsa kylan och åka isbana/pulka.

Det var jätte skoj har nog inte åkt isbana på flera år men det var lika roligt fortfarande,  trodde inte att Cassandra skulle våga men det var inga problem hon fick hjälp av Mirkas underbara barn Jennifer och Benny som visade och guidade henne i den stora backen.

Jag kan säga att jag har otroligt ont i rumpan efter detta äventyr.

Elias tog sin första tur i pulkan idag vilket han verkade tycka var skoj för han vägrade låta sig flyttas på.

Vi var ute en lång stund men tillslut beslutade vi oss för att nu var det dags att börja med middagen så hemåt gick vi och lagade köttfärsås och pasta innan jag var tvungen att gå på möte ingen lust men vad gör man inte för gården.

Nu ska jag se lite på tv och sen sova och hoppas på att natten har en hel natts sömn att erbjuda. (vore skönt)




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards