Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 4 mars 2009 14:37

NU har det hänt imorse när jag gjorde iordning Cassandra för att gå till dagis hade Elias lyckats få tag i min telefon och dreglat ner hela telefonen så den fungerar inte kan ej se sms eller ringa bara svara när folk ringer mig jippi en knapp fungerar.

Hör knappt vad folk säger när dom ringer jätte roligt.

Och just idag av alla dagar har jag fått massor med sms som jag inte kan läsa hoppas ingen ville något viktigt har lyckats få iväg ett sms från mobilen till svar på deras vad det nu stod.

Ordet jag lyckats få iväg är "trasig" hoppas folk har förståt tror inte det men det löser sig nog.

Annars har dagen varit helt ok.

Hoppas bara resten av dagen blir bra.

kram på er

Av Caroline Adam Caglayan - 4 mars 2009 07:56

Har inte skrivit på ett tag nu det har varit massor att göra här hemma.

I måndags var jag och barnen på ks för att besöka öron näsa hals mottagningen dom skulle kolla i Elias hals efter missbildningar som kan orsaka hans roslighet och vikt nedgång.

men även dom hittade inget alls.

Han var så duktig.

Vi fick tiden kl 0900 på morgonen så vi var måttligt trötta då vi varit vakna sen 0530 (måste åka kommunalt från där vi bor.)

Tog sen en lite utflykt i sollentuna och handlade lite på orientlivs dom har så mycket gott där.

Efter det var det hemresa barnen var jätte lungna och somnade när vi kom hem då passade jag på att sy klart gardinerna eller iallafall en längd och en liten längd till balkongen.

På kvällen hjälpte jag Ann på hennes jobb med lite grjer alltid skoj.

I tisdags var det åter igen dags för Cassandra att gå på dagis och helt otroligt men hon gick frivilligt och utan något skrick när jag gick.

Helt underbart att allt är som vanligt igen.

Efter jag lämnat Cassandra träffade jag Mirka utan för dagis som vanligt gick vi till ica och sen hem till henne för en fika stund det var jätte trevligt då vi inte sätts på jätte länge sen kom Gitta med sin bebis så sött hade glömt bort hur små dom är.

Nästan så man får lust att skaffa en till.

Elias doktor ringde igår i samma veva som jag lämnade henne på dagis och meddelade att hon skickat en remiss till allergi mottagningen i hopp om att dom hittar något som är fel.

Hon sa även att han ska gå på helt mjölkfritt i 2 månads tid och inte äta kryddad eller stekt mat. inte heller äpple , päron, apelsin mm bara milda frukter.

Jippi var min tanke då var vi på ruta ett igen.

Idag ska jag till Annelie (min psykolog) och prata lite ska bli skönt att få rensa tankarna lite hon är så duktig på att lyssna har kännt henne hela mitt liv så jag behöver aldrig förklara något hon förstår.

Sen ska jag försöka få i mig lite lunch med Ann innan hon åker på semster till Tyskland.

Sen ska Cassandra hämtas och vi ska till Linda och fika samt lämna lite tidningar.

Även dom har vi inte träffat på evigheter.

Kännslite som man har isolerat sig lite från omvärden ett tag på grund av att vi trodde Elias var magsjuk men det var han ju inte.

Sen på kvällen är det Turkiska lektion igen börjar faktiskt lära mig lite otroligt nog.

Nu ska jag göra iordning mig och barnen för en ny dag.

Kram på er  


Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards