Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 10 mars 2009 11:05

Då har vi varit hos läkaren på vårdcentralen och fick som vi för det mesta får det är bara ett virus.

Så nu sitter jag här men en dotter på 3 år som har ont i halsen trotsar allt man säger åt henne och är helt omöjlig.

Hoppas hon lugnar ner sig under dagen ska försöka få henne att vila lite efter lunch och hoppas på att hon blir på lite bättre humör.

Önskar verkligen att Elias håller sig frisk nu när hans syster är sjuk han är ju som en disktrasa när det gäller att dra åt sig förkylningar och med förkylningar kommer dålig mage det har vi lärt oss nu. :(

Idag blir äventyret att försöka få ihop alla saker i lägenheten tar nog lite dag för dag sen ska vi baka bröd.

Lunch blir fiskpinnar och potatis med dill sås fick världens längtan efter det idag. (barnmat med andra ord)

hoppas snön håller i sig till helgen så man kan åka pulka men det är nog för mycket att begära känns det som.

Hoppas ändå att den härliga våren kommer snart så man kan promenera lite.

Får se om jag hinner skriva något i kväll men annars får ni alla ha det så bra kram

Carro

Av Caroline Adam Caglayan - 10 mars 2009 07:06

Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist och det har hänt ganska mycket.

Vill bara säga att jag inte fick min telefon lagad då det är en fuktskada men la den på elementet så den fick torka och nu fungerar den igen. :)

Nu till helgens äventyr.

I lördags var jag och Cassandra på kalas lilla Elin fyllde 2 år Grattis tjejen.

Vi hade jätte skoj och åt massa goda kakor och bullar och en super god tårta gjord på yoghurt och annanas som jag bara måste få receptet på.

Elias och Bulent följde ej med eftersom Elian bror Isaac har fått vattenkoppor och jag kännde inte riktigt för att Elias skulle bli sjuk nu när han precis varit sjuk en längre tid han behöver vila sin kropp lite.


I Söndags var jag och Cassandra hemma hos en kompis till mig som heter Emma hon hade ett meandi party hemma för er som inte vet vad det är så är det ett klädmärke och dom vissade upp nyaste kollektionen hos henne.

Hittade inget som jag tyckte om så det blev inga kläder denna gång men ska på lingon och blåbär party i April undrar om man hittar något där.


Igår var det en städdag blev tyvärr inte helt klar med lägenheten men det känns inte så motiverat när man vet att dom inom en snar framtid ska riv aut halva lägenheten.

Humudus var här igår och kollade hur långt fukten har spridit sig och vart källan är och som jag befarade har den spridit sig från badrummet till hallen och in i barnens rum jätte skoj så det blir till att tömma dom rummen samt att dom ska tapetsera om vardagsrummet så även här måste jag töma.

Men det kommer bli jätte fint när det blir klart.

Idag känns det som att det kommer bli en underlig dag vaknade pigg kl 0600 ovanligt att jag är pigg måste jag bara tillä'gga.

Sen vaknade Cassandra och kom in till vårat rum men en hes stämma och sa att hon har ont i halsen så det blir inget dagis idag och ett samtal till vårdcentralen väntar.

Så vi får se hur dagen slutar hoppas det inte är någon bakterie som behöver tas död på av medicin det är så svårt att få i henne flytande och man känner sig så elak när man tvingar i henne det även fast man vet att det är för hennes eget bästa.

Nu ska jag fixa lite frukost sen får vi se vad som händer.

Hoppas ni alla får en toppen dag.

Kram Carro ;)


Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards