Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 14 mars 2009 09:55

Första kortet är på Elias i sin kohandduk kan man bli söttare.

Andra kortet är på både Cassandra och Elias när vi tömmer deras rum hon tyckte det var roligare att gömma lillebror vilket han uppskattade mycket han skrattade helt hysteriskt ett tag.

Tredje kortet är på Cassandra när hon var med mig på meandi party visst ser hon ut att ha skoj.

Fjärde kortet är på Cassandra när hon lär sig spela fiol av sin moster Shami.


Av Caroline Adam Caglayan - 14 mars 2009 09:16

Äntligen helg trodde aldrig denna vecka skulle ta slut älskar helgen då jag och barnen får ha Bulent helt för oss själva och bara vara en familj är så trist på vardagarna när han kommer hem sent man ser honom knappt.

Igår var det en spännande dag jag satt barn vakt som jag skrev tidigare åt Bulents brors dotter och det var inte det lättaste att ha 2 i trots åldern och en liten hemma jag vet andra klarar det galant så varför gnäller jag men jag är ju inte van det är inte lätt att bara ta över för en dag.

Hade nog varit lättare om alla tre hade varit änns egna men nu är ju hon van vid andra regler och har ibland lite svårt att acceptera när man säger nej vilket kan gå en på nerverna ibland.

Men vi hade jätte skoj vi var på besök hos min vän Mirka vi tog en fika och barnen lekte det är alltid lika trevlig att träffa henne hon lyssnar när man behöver prata av sig och är faktiskt riktig skoj att lyssna på ( på ett positivt sätt).

Det blev inget av att gå till Linda då Cassandra är förkyld och dom precis blivit friska får bli en annan gång.

På eftermiddagen kom mina svärföräldrar och Bulents bror på besök jag bjöd dom på middag och fika efteråt .

Vi hade faktiskt riktigt trevligt alla var på bra humör för omväxlings skull.

Pratade även med min kusin Yvette från USA igår om allt och inget det är jätte länge sen jag såg henne och änns pratade med henne vi beslutade oss för att vi ska komma och hälsa på nästa sommar det kanske jag redan har berättat men det ska bli så skoj fick också reda på att hennes yngre syster blir 15 år idag ska ringa lite senare och gratulera.

Fick även reda på igår när jag ringde Turkiska ambassaden för att se om man behöver visum när vi åker ditt i sommar men det behövde vi ej då vi är där mindre än 3 månader men till min stora förvåning får jag reda på att min man har dubblet medborgarskap och måste göra militärtjänst i Turkiet eftersom han ej gjort den här ( han fick fri sedel här).

Så nu har vi skjutit upp hans tjänstgöring så han har tills han blir 38 år på sig att göra den men då får han välja göra den i 20 dar och betala massa pengar för att förkorta den till så kort tid eller göra den i nästan 2 år.

Ni kan ju tänka er hur jag brött ihop men vi har pratat om det och inte änns han visste att han hade dubbelt medborgarskap för när han frågade ambassaden för 10 år sedan sa dom nej men nu tydligen hade dom läst fel då.

Skit kul tyckte vi.

Men nu ska han ialllafall göra den om några år i 20 dar när vi lyckats spara ihop till alla dessa pengar dom kräver.

Känner mig helt överkörd.

Nej nu skriver vi om lite roligare saker.

Idag ska vi borra upp rullgardiner i båda sovrummen samt bambu gardiner på balkongen samt tömma lite till i lägenheten.

Sen blir det mys kväll med film och snacks .

Hoppas ni alla får en toppen dag så får vi se om jag hinner skriva något mer idag.

kram carro


Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards