Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Caroline Adam Caglayan - 30 mars 2009 15:40

En sak hände mig i helgen.

Skulle egentligen ha hjälpt en vän att flytta i lördags men kunde inte hjälpa till då ja i fredags fick reda på att jag själv var tvungen att tömma min lägenhet.

Min vän tycker då att jag kan tömma lägenheten på söndagen istället.

Vill påpeka att jag har ont i min rygg och får inte lyfta tungt samt en son som är dålig alltså kan jag ej tömma den själv.  

När jag säger att jag inte kan komma ännu en gång så säger hon att min man som också känner henne ska komma och hjälpa till i stället men hur ska han kunna hjälpa henne när han måste hjälpa mig att tömma våran lägenhet.

Det tog 2 dar att tömma våran lägenhet då vi inte hade packat något alls i kartonger.

Här kommer grejen som stör mig.

Hon påpekar på ett fint sätt att vi borde hjälpa henne med flytten då hon hjälpt oss med bröllopet.

Men hur ska vi kunna välja mellan hennes flytt eller våran.

Är inte våran lägenhet tömd till måndags morgon så får vi betala en summa till måleri firman.

Vi hjälpte henne aldrig att flytta gjorde vi rätt eller borde vi ha hjälp henne?

Behöver råd känner mig elak som ej hjälpte till men samtidigt känns det som jag gjorde rätt.

Har hon rätt att ta till vårat bröllop som en sorts skuld känslo grej?

Vore toppen om någon ville komma med en kommentar.

kram carro

Av Caroline Adam Caglayan - 30 mars 2009 15:12

Hejsan

Nu var det ännu en tag sen jag skrev sist.

Har haft massor att göra.

Elias är åter igen lite snuvig och gnällig vet ej om det beror på tänderna eller om han åkt på en ny förkylning.

Hoppas det är tänderna.

Hela helgen har gått åt till att tömma hallen och vardagsrummet då dom från målerifirman ringde i fredags och meddelade att dom skulle komma idag och börja riva tapeter skoj med 2 barn hemma men som tur var kunnde Cassandra sova hos Ann Elias fick sova hemma då han var lite febrig.

Så i morse kl 8 kom målaren hem till oss jätte trevlig kille måste jag säga.

Vi var hemma en liten stund på morgonen för att äta frukost samt diska sen gick vi till öppna förskolan och fikade lite efter det tog vi en promenad med en vän till mig och sedan bar det av till Anns jobb där jag ska jobba hela veckan från 1500 till 1900 kul med lite ny miljö.

Men det är inte lätt att sitta på ett kontor med 2 småbarn som tur var är mina barn vana med dom som jobbar här.

Imorgon är det jobb som väntar ska jobba förmiddag sen hämta Cassandra sen tillbaka till jobbet igen.

Hoppas Elias är på bra humör imorgon .

Så skönt att man kan jobba en vecka och spara den veckans föräldrar pennning till senare.

Så nu sitter jag här på "jobbet" och har huvudvärk med 2 halv gnälliga barn och väntar på att min man ska komma och hämta barnen.

Ser fram emot middagen idag då vi ska äta pasta med köttfärsås.

 Nej nu ska jag jobba lite men vi hörs.

Trevlig kväll.

Kram Carro


Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards