Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Våren är här....

Av Caroline Adam Caglayan - 26 mars 2009 17:51

Hejsan

Nu var det ett tag sen jag skrev känns det som iallafall.

Orkade inte skriva igår då jag hade ett väldigt jobbigt samtal med min (psykolog) så jag ville inte vara specielt social mest bara vara för mig själv.

Men vi alla har väl dåliga dagar eller har jag fel?

Efter det tuffa samtalet gick jag och Elias på en lång promenad och njöt av att det var vår.

Man vet ju aldrig hur länge den tänker stanna.

Sen gick vi för att hämta Cassandra som hade haft en toppen dag på dagis.

Hon pratade hela tiden om sina vän på dagis och frågade hela vägen "mamma när ska vi gå hem till K ?".

Mitt svar blev när dom har tid.

Så kul att se när barn fått nya vänner dom är så söta.

Orkade inte gå på turkiska lektionen igår så det blev en tv kväll Bulent var med barnen hela kvällen så jag fick en liten paus för mig själv det behövdes.

Hoppas ni inte tror att jag gnäller men ibland kan man behöva ladda batterierna i kroppen lite för att orka hur mycket man älskar sina barn.


Inatt helt otroligt så sov Elias hela natten utan att vakna han somnade helt för natten kl 2100 och sov till 0430 fick sin välling och somnade om och sov till 0630 det var helt underbart och Cassandra fick jag väcka kl 0715 imorse.

Troligtvis var även dom jätte trötta.


Idag har vi först lämnat Cassandra på dagis som just nu bara älskar att gå till dagis det känns så bra.

Sen gick vi upp till apoteket för att hämta ut Elias nya välling som luktar blä men han ska dricka den fram tills vi vet vad felet är med honom.

Sen bar det av till BVC för vägning och mätning hade inte räknat med att han skulle ha gått upp specielt mycket eftersom han tidigare ej gjort det.

Men nu helt otroligt hade han gått upp 500g på en månad jag blev helt grått färdig.

Lyckan var stor.

Så nu väger min lilla prins 8220g och är 73cm lång.

Han blir 1 år nu den 13 april så han är en liten kille.

Sen gick vi över till en granne för att fika (en ny vän).

Gillar att få nya vänner det är så trevligt då jag tidigare bara haft vänner som inte riktigt kan ta en för den man är och har en tendens att försvinna när man inte mår bra. (inga bra vänner som ni förstår).

Hon bjöd på lunch någon variant av pizza blev det så gott åt hur mycket som helst var jätte mätt då hon glatt säger nu blir det kaka så nu var det bara att försöka få i sig morotskaka som jag aldrig tidigare smakat har inte vågat om jag ska vara ärlig men det var gott.

Synd bara att jag inte gett det en chans tidigare.

Efter en lång trevlig fika stund hade jag nu ett problem Elias som hade lekt med hennes 1 åriga son hela förmiddagen utan att sova var nu jätte övertrött så han var helt omöjlig att få på ytter kläderna vilket resulterade i att vi blev sena till dagis för att hämta Cassandra.

Men det gjorde inget sa hennes lärare då vi alltid kommer för att hämta henne tidigare en vi ska.

Så det jämnade ut sig.

Hon var jätte trött när jag hämtade henne och om hon fick skulle hon somnat stående.

Så för att hon inte skulle somna så åkte vi till Anns jobb (somnar Cassandra efter dagis sover hon inte på natten) där vi lekte lite det finns en barn hörna där som barnen älskar.

Samt att jag och Ann fick oss en liten fika ihop.

Kommer inte träffa henne på jätte länge då hon ska på arbetsresa och semester i 3 veckor.

Nu har Bulent åkt hem med barnen dom buss tränar han är ej van att åka buss med båda barnen ensam så jag stannade kvar på Anns jobb en stund till där jag nu sitter för att sen åka på hyresgästföreningens styrelsemöte.

Vi unga måste ju också visa att vi bryr oss om vårat bostadsområde.

Usch helt prötsligt slog tröttheten in.


Morgondagen erbjuder en städstund på morgonen hoppas barnen är lugna eller vill hjälpa till.

Sen ska vi hem till S och fika så Cassandra får leka med sin nya kompis K.

Sen är det HELG JIPPI.

Nu ska jag vara lite social innan jag ska åka men ni får ha det så bra så länge.

Trevlig kväll

Kram Carro 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Adam Caglayan - 20 april 2010 18:45

Hejsan Den nya veckan började minst sagt illa. Elias har under helgen på nätterna skrikigt och tagit sig för öronen jag har gett honom alvedon och brufen samt näsdroppar men inget har hjälpt så i går bar det av mot vårdcentralen med både mig och ...

Av Caroline Adam Caglayan - 18 april 2010 17:32

Hejsan Nu är helgen snart slut och en ny vecka börjar. Helgen har varit jätte rolig först hade vi 2 års kalas det kom massor med folk tack alla som var med vi hade jätte skoj. Elias blev så glad för alla paket han blev till och med glad när han...

Av Caroline Adam Caglayan - 16 april 2010 08:26

Godmorgon Nu är det åter en ny dag och jag hade hoppats på att solen skulle vara framme idag men nej inte då. Regnet bara öser ner och jag sitter nu i vardagsrummet i min ensamhet och njuter av tystnaden. Barnen är på dagis dom har en tidig dag...

Av Caroline Adam Caglayan - 15 april 2010 18:45

Hejsan Hoppas ni haft en bra dag. Själv har jag haft en jätte bra dag. Klarade trafikskolans data tester så nu har jag bokat teori prov och uppkörning. Det är nervöst men jag tror det kommer gå bra. Idag har jag förutom varit på trafikskola...

Av Caroline Adam Caglayan - 15 april 2010 07:31

Godmorgon Nu sitter jag här igen och hoppas egentligen att man fick sova men barnen ska till dagis och jag ska till körskolan och försöka klara det sista testet så jag kan boka uppkörning och teori prov. Det känns så overkligt att man snart har k...

Presentation

Omröstning

Brukar ni lämna kommentarer i bloggarna ni läser?
 Aldrig
 Jämt
 Ibland
 Sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards